Petra Mazurová ___web designérka

Easy optic

UX/UI design e-shopu oční optiky

Přehled

Oční optika si přála redesign svého e-shopu. Chtěli jsme vytvořit design, který by působil jako e-shop pro módní značky, protože brýle jsou důležitým módním doplňkem. Kromě toho jsme se zaměřili na zlepšení uživatelské přívětivosti, navigace a přehlednosti informací, aby byl nákupní proces co nejjednodušší pro zákazníky.

Moje role

Mou rolí v tomto projektu byl UX/UI design.

Problem statement

  • Vylepšení navigace a organizace informací na webu
  • Vylepšení vizuálního zpracování produktů a zlepšení vyznění fotografií
  • Implementace efektivních filtrovacích a porovnávacích funkcí pro výběr produktů
  • Vylepšení uživatelského rozhraní a zpřehlednění všech prvků
  • Zlepšení uživatelského zážitku a snadnosti používání webu prostřednictvím optimalizace pro různá zařízení a prohlížeče
  • Poskytnutí relevantních informací o vlastnostech produktů a oční optice.

Uživatelé

Cílovou skupinou pro tuto oční optiku jsou zejména mladí lidé a dospělí, kteří mají zájem o módní trendy a brýle bere jako luxusní fashion doplněk. Tito lidé chtějí nosit moderní a stylové brýle, aby zdůraznili svůj osobitý styl a módní vkus a mají rádi výběr z široké škály designů, barev a materiálů.

Rozsah projektu

Návrh home page, navržení fontů a barevné škály

Proces 

Při tvorbě UX/UI designu pro oční optiku zaměřenou na módní trendy a luxusní značky jsem postupovala několika kroky. Nejprve jsem provedla analýzu cílové skupiny a konkurence, abych získala co nejvíce informací o preferencích zákazníků a o tom, jaké jsou běžné prvky v oboru.

Poté jsem vytvořila wireframe návrh, který zahrnoval layout stránky a rozložení jednotlivých prvků. Na základě feedbacku od klienta jsem provedla několik iterací a upravila design tak, aby co nejlépe odpovídal požadavkům a preferencím zákazníků.

Následně jsem přistoupila k tvorbě grafického designu. Zvolila jsem moderní a atraktivní vizuální styl, který zohledňoval módní trendy a byl v souladu s požadavky klienta. Vzhledem k tomu, že se jedná o luxusní značky brýlí, chtěla jsem, aby design vypadal elegantně a sofistikovaně.

Dalším krokem byla tvorba interaktivních prvků, jako jsou tlačítka a menu, které byly intuitivní a snadno ovladatelné pro uživatele. Při tvorbě designu jsem také dbala na to, aby stránka byla co nejpřehlednější a nejuspořádanější, aby uživatelé mohli snadno najít to, co hledají.

Nakonec jsem provedla testování designu s uživateli a provedla finální úpravy na základě jejich zpětné vazby. Celkově jsem se snažila vytvořit UX/UI design, který bude co nejvíce odpovídat potřebám a preferencím cílové skupiny a bude snadno ovladatelný a přehledný pro uživatele.

Při tvorbě UX/UI designu pro oční optiku zaměřenou na módní trendy a luxusní značky jsem postupovala několika kroky. Nejprve jsem provedla analýzu cílové skupiny a konkurence, abych získala co nejvíce informací o preferencích zákazníků a o tom, jaké jsou běžné prvky v oboru.

Poté jsem vytvořila wireframe návrh, který zahrnoval layout stránky a rozložení jednotlivých prvků. Na základě feedbacku od klienta jsem provedla několik iterací a upravila design tak, aby co nejlépe odpovídal požadavkům a preferencím zákazníků.

Následně jsem přistoupila k tvorbě grafického designu. Zvolila jsem moderní a atraktivní vizuální styl, který zohledňoval módní trendy a byl v souladu s požadavky klienta. Vzhledem k tomu, že se jedná o luxusní značky brýlí, chtěla jsem, aby design vypadal elegantně a sofistikovaně.

Dalším krokem byla tvorba interaktivních prvků, jako jsou tlačítka a menu, které byly intuitivní a snadno ovladatelné pro uživatele. Při tvorbě designu jsem také dbala na to, aby stránka byla co nejpřehlednější a nejuspořádanější, aby uživatelé mohli snadno najít to, co hledají.

Nakonec jsem provedla testování designu s uživateli a provedla finální úpravy na základě jejich zpětné vazby. Celkově jsem se snažila vytvořit UX/UI design, který bude co nejvíce odpovídat potřebám a preferencím cílové skupiny a bude snadno ovladatelný a přehledný pro uživatele.

Výsledky a očekávání

Výsledkem mé práce na projektu návrhu ux/ui designu webu oční optiky byl moderní a atraktivní design, který splnil požadavky zadání. Díky vylepšené navigaci a přehlednosti informací byl web uživatelsky přívětivější a snadněji se na něm orientovali návštěvníci.

Očekávání pro tento projekt byla vytvořit design, který bude reprezentovat luxusní značky brýlí a bude působit jako e-shop pro módní značky. Také se požadovalo zvýšení konverzního poměru a prodloužení času stráveného na stránce.

Po dokončení projektu byly očekávání splněna, web získal moderní a módní vzhled a zlepšení uživatelského zážitku vedlo k nárůstu konverzí a prodloužení času stráveného na stránce.